ورق هاردوکس
نوشته شده توسط : میلاد

ورق های کاربرد های زیادی در صنایع امروزی دارند و همه این کاربرد های به خواص فولاد ها بر میگردد. ورق هاردوکس از آن دسته ورق ها و فولاد هایی است ست که کاربردها و خواص زیادی دارد بهترین و کاربردی ترین خاصیت ورق هاردوکس س ضد سایش بودن آن است. ورق دوروستات یا هاردوکس  یک ورق ضد سایش است که در قسمت بار کامیون ها هم مورد استفاده قرار می گیرد.

 کاربردها و قیمت مناسب باعث شده در کشور ایران از این ورق استقبال شود. از ورق هاردوکس بیشتر در مواردی استفاده می شود که فولاد در معرض سایش قرار دارد از این رو از هارد استفاده شده تا کمتر و دیرتر نیاز به خرید مواد اولیه یا لا داشته باشند.

کشورهای مختلف این فولاد را تولید می کند اما هاردوکس معروف ترین و با کیفیت ترین فولاد برای مصارف این چنین است .

استفاده از فولادهای دیگر برای این‌گونه مصارف باعث می شود تا صنعتگران تعداد دفعات خرید خود را افزایش دهند و فولاد های دیگر توان مقاومت در برابر سایش را ندارند و فقط داد هاردوکس است که می‌تواند مقاومت بهتری در مقابل سایش از خود نشان دهد. 

ورق هاردوکس شامل دو دهم درصد کربن، هفت دهم درصد سیلیسیوم، یک و شش دهم درصد منگنز، یک درصد نیکل و هشت دهم درصد مولیبدن است. این عناصر همگی دست به دست هم داده اند  تو فولادی مقاوم به سایش را بسازد. نام دوروستات که پیش تر آن را ذکرکردیم نام ورق هاردوکس در کشور اتریش است کارخانه تولیدی کشور اتریش نام این ورق را دوروستات قرار دارد. 

خواص و کاربرد این فولاد باعث شده تا آن را یکی از پرمصرف ترین فولاد را در سراسر دنیا تبدیل کند اصولا تنها در کشور ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد بلکه در صنایع بسیار زیادی در سراسر دنیا استفاده می شود خاصیت ضد سایش ایین فولاد باعث شده تا این فولاد را در بین صنعتگران محبوب کند قطعاً فولادی با قابلیت مقاومت به سایش در بین صنعتگران محبوب است چون می‌تواند زمان بیشتری فعالیت کند تا هزینه ها و دور ریز های کمتری داشته باشد.

هزینه های کمتر به معنای هزینه تمام شده کمتر برای مصرف کننده است از این بود این فولاد برای بسیاری از صنایع اقتصادی بود این قضیه نه تنها در کشور ایران بلکه در سراسر دنیا صدق می کند شاید در بعضی از مواقع ورق st۵۲ را به عنوان ورقی ضد سایش بشناسند اما در مقایسه با ورق هاردوکس هیچ‌کدام از ورق های A283 و ck45 در هر روز چندین برابر  ست در مقابل سایش مقاوم است است .

 





:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: